diumenge, 16 de novembre del 2014

ANAMNÈSI

Seguint el llibre:

-       BUISÁN SERRADELL, C, MARIN GARCIA, MªA (1987). Cómo realitzar un diagnostico pedagógico. Barcelona. Oikos-tau S.A

a1. ANAMNÈSI CONTEXT FAMILIAR

A l’apartat Anexos, de la pàgina 125 a la pàgina 149, trobem un Questionari per omplir pels pares, que recull una bateria de preguntes tancades per tal de recollir tota la informació de la família, de l’infant i els seus antecedents.

Malgrat tota aquesta informació que han de respondre els pares, en l’elaboració de l’anmnèsi l’he realitzat mitjançant una entrevista personal, la bateria de preguntes presentada m’ha servit de guia i tot seguit us faig un recull de les preguntes realitzades:

     1. Dades de l’infant
Nom, cognoms, sexe, data de naixement, direcció del domicili familiar, escola a la que assisteix, curs que realitza, data de l’ingrés a l’escola actual, escoles anteriors....

2. Dades dels progenitors
Nom, cognoms, sexe, data de naixement,  direcció del domicili familiar, estudis realitzats, professió, situació laboral actual,

3. Dades familiars:
Persona que s’encarrega de la llar, nivell d’ingressos familiars, número de fills, sexe dels fills, lloc que ocupa l’avaluat, edats dels germans, estudis, persones que conviuen amb la família, modificacions de la situació familiar ( separacions, morts, migracions,..) Amb qui viu normalment el nen ( en cas que estiguin separats) llengua que es parla a casa, llengua amb la que parla els fills el pare i la mare i d’altres persones que parlin amb el nen.

4. Dinàmica familiar:
Canals de televisó que miren, diaris, revsites, subscripcions a algun material, quantitat de llibres que tenen a casa, si es llegeix. Numero d’habitacions, numero d’habitacions que utilitza l’infant.

5. Dades evolutives
- Embaràs ( desitjat o no); tipus d’embaràs ( normal, amb molèsties, complicat...) Setmanes de gestació

- Part, incubadora, pes, problemes de respiració, problemes amb l’alimentació, alletament matern.

- Deambulació ( edat, va gatejar?)

- Llenguatge, inici i actualment ( articulació, llenguatge, comprensió, audició )

- Control d’esfínters

- Son: hores de descans diari, amb qui dorm, horaris...

- Alimentació: on realitza els àpats, té gana, menja de tot, necessita ajuda, utilitza coberts, li cau el menjar

- Salut: malalties que ha tingut

- Hàbits higiènics i de cura: si respecte hàbits, si els fa sol o necessita ajuda, si sap vestir-se, cordar-se, fer els cordons,...

6.  Joc:

- Joc de l'infant: Amb qui juga, on juga, jocs preferits de l’exterior, si cau, amb què juga normalment a acasa, amb què li agradaria que jugués als pares, a què no li agradaria que jugués

- Activitats realitzades amb convivència familiar: Entre setmana :activitats que requereixen comunicació verba, relacionades mab l’escola, tv vídeo, sortides Als caps de setmana

- Vacances

7.    Manera de ser i relacions

El tracte amb el fill, comportament a casa, comportament a fora, comportaments que espera del seu fill, els que no lil agraden, normes, càstigs, comportament dels pares davant actituds no permeses

8.    Escola i aprenentatges

Informació que la família té de l’escola, de què fa el seu fill, grau de satisfacció, si va anar a la guarderia, si falta a classe, si hi va amb ganes , quin grau d’educació els agradaria pel seu fill, expectatives de la família

2. ANAMNÈSI CONTXET EDUCATIU

Seguint el llibre:

-       BUISÁN SERRADELL, C, MARIN GARCIA, MªA (1987). Cómo realitzar un diagnostico pedagógico. Barcelona. Oikos-tau S.A

1.    Nivell d’aprenentatge

D’acord amb els objectius pedagògics i la mitjana del grup

2.    Actituds davant les tasques:
En primer lloc la seva actitud global, la manera d’estar a l’escola, el seu estat d’ànim l’actitud davant les tasques. Cal valorar les variacions i diferencies en l’actitud davant la multiplicitat de tasques, activitats, persones....

2.1.        Actituds generals davant les tasques:
-  Interès i il·lusió, resistència o disponibilitat
-    Iniciativa, responsabilitat, rapidesa, rigidesa, creativitat, espontaneïtat, dependència
-     Atenció i concentració. Ritme de cansament, constància tensió angoixes...
-     Seguretat, inseguretat, confiança desconfiança, imatge que dóna de sí mateix
-     Nivell d’intercanvi, comunicació, participació
-     Tolerància als conflictes i a les dificultats

2.2.        Actituds específiques
-     Variacions entre les tasques que es realitzen el marc escolar i fora d’ell
-     Variació en le smatèries instrumental, d’oservació, creatives
-     Els jocs i les cativitats físiques
-     Variacions d’actitud davant les persones que intervenen a l’escola+
-     Actituds davant les tasques individuals i col·lectives

3. Hàbits
-       Puntualitat i assistència
-       Cura persona, roba, utensilis..
-       Ordre a la taula, calaixos, presentació dels treballs
-       Domini i utilització dels instrumenst escolars
-       Adquisició i errors d’habits d etreball i estufdi
-       Ritmes de treball, utilització i distribució del temps
-       Plaer per treball ben fet
-       Hàbit d’escoltar

4. El grup classe
Característiques generals del grup,
- Responsabilitats individuals i col·lectives, cooperació
- Organització del grup
- Condicions de l’espai
- Història del grup
- Lideratges
- Valors i normes del grup
- Comportament del grup
- Nivell d’utilització del treball en grup

5. L’alumne com a membre del grup
- Nivell d participació
- Confiança
- Integració
- Valoració personal del grup
- Rols dins el grup
- Les relacions amb el grup dins i fora de l’aula
- Seguretat o inseguretat

6. Actuació del professor
- Efecte de ñ’actuació del professor sobre el grup.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada