Seguint el
llibre:
-
BUISÁN SERRADELL, C, MARIN GARCIA, MªA (1987). Cómo realitzar un diagnostico pedagógico.
Barcelona. Oikos-tau S.A
a1. ANAMNÈSI CONTEXT FAMILIAR
a1. ANAMNÈSI CONTEXT FAMILIAR
A l’apartat Anexos, de la
pàgina 125 a la pàgina 149, trobem un Questionari per omplir pels pares, que
recull una bateria de preguntes tancades per tal de recollir tota la informació
de la família, de l’infant i els seus antecedents.
Malgrat tota aquesta informació
que han de respondre els pares, en l’elaboració de l’anmnèsi l’he realitzat
mitjançant una entrevista personal, la bateria de preguntes presentada m’ha
servit de guia i tot seguit us faig un recull de les preguntes realitzades:
1. Dades de l’infant
Nom,
cognoms, sexe, data de naixement, direcció del domicili familiar, escola a la
que assisteix, curs que realitza, data de l’ingrés a l’escola actual, escoles
anteriors....
2. Dades dels progenitors
Nom,
cognoms, sexe, data de naixement, direcció
del domicili familiar, estudis realitzats, professió, situació laboral actual,
3. Dades familiars:
Persona que
s’encarrega de la llar, nivell d’ingressos familiars, número de fills, sexe
dels fills, lloc que ocupa l’avaluat, edats dels germans, estudis, persones que
conviuen amb la família, modificacions de la situació familiar ( separacions,
morts, migracions,..) Amb qui viu normalment el nen ( en cas que estiguin separats)
llengua que es parla a casa, llengua amb la que parla els fills el pare i la
mare i d’altres persones que parlin amb el nen.
4. Dinàmica familiar:
Canals de
televisó que miren, diaris, revsites, subscripcions a algun material, quantitat
de llibres que tenen a casa, si es llegeix. Numero d’habitacions, numero d’habitacions
que utilitza l’infant.
5. Dades evolutives
- Embaràs ( desitjat o no); tipus d’embaràs
( normal, amb molèsties, complicat...) Setmanes de gestació
- Part, incubadora, pes,
problemes de respiració, problemes amb l’alimentació, alletament matern.
- Deambulació
( edat, va gatejar?)
- Llenguatge, inici i actualment ( articulació, llenguatge, comprensió, audició )
- Control d’esfínters
- Son: hores de descans diari,
amb qui dorm, horaris...
- Alimentació: on realitza els àpats, té
gana, menja de tot, necessita ajuda, utilitza coberts, li cau el menjar
- Salut: malalties que ha tingut
- Hàbits higiènics
i de cura:
si respecte hàbits, si els fa sol o necessita ajuda, si sap vestir-se,
cordar-se, fer els cordons,...
6. Joc:
- Joc de l'infant: Amb qui
juga, on juga, jocs preferits de l’exterior, si cau, amb què juga normalment a
acasa, amb què li agradaria que jugués als pares, a què no li agradaria que
jugués
- Activitats
realitzades amb convivència familiar: Entre setmana :activitats que requereixen comunicació verba,
relacionades mab l’escola, tv vídeo, sortides Als caps de setmana
- Vacances
7.
Manera de ser i relacions
El tracte
amb el fill, comportament a casa, comportament a fora, comportaments que espera
del seu fill, els que no lil agraden, normes, càstigs, comportament dels pares
davant actituds no permeses
8.
Escola i aprenentatges
Informació que la família
té de l’escola, de què fa el seu fill, grau de satisfacció, si va anar a la
guarderia, si falta a classe, si hi va amb ganes , quin grau d’educació els
agradaria pel seu fill, expectatives de la família
2. ANAMNÈSI CONTXET EDUCATIU
2. ANAMNÈSI CONTXET EDUCATIU
Seguint el llibre:
- BUISÁN SERRADELL, C, MARIN GARCIA, MªA (1987). Cómo realitzar un diagnostico pedagógico. Barcelona. Oikos-tau S.A
D’acord amb els objectius
pedagògics i la mitjana del grup
1.
Nivell d’aprenentatge
2.
Actituds davant les tasques:
En primer lloc la seva
actitud global, la manera d’estar a l’escola, el seu estat d’ànim l’actitud
davant les tasques. Cal valorar les variacions i diferencies en l’actitud
davant la multiplicitat de tasques, activitats, persones....
2.1.
Actituds generals davant les tasques:
- Interès i il·lusió, resistència o disponibilitat
- Iniciativa, responsabilitat, rapidesa, rigidesa, creativitat,
espontaneïtat, dependència
- Atenció i concentració. Ritme de cansament, constància tensió
angoixes...
- Seguretat, inseguretat, confiança desconfiança, imatge que dóna de
sí mateix
- Nivell d’intercanvi, comunicació, participació
- Tolerància als conflictes i a les dificultats
2.2.
Actituds específiques
- Variacions entre les tasques que es realitzen el marc escolar i
fora d’ell
- Variació en le smatèries instrumental, d’oservació, creatives
- Els jocs i les cativitats físiques
- Variacions d’actitud davant les persones que intervenen a l’escola+
- Actituds davant les tasques individuals i col·lectives
3. Hàbits
-
Puntualitat i assistència
-
Cura persona, roba, utensilis..
-
Ordre a la taula, calaixos, presentació dels treballs
-
Domini i utilització dels instrumenst escolars
-
Adquisició i errors d’habits d etreball i estufdi
-
Ritmes de treball, utilització i distribució del temps
-
Plaer per treball ben fet
-
Hàbit d’escoltar
4. El grup
classe
- Característiques
generals del grup,
- Responsabilitats
individuals i col·lectives, cooperació
- Organització
del grup
- Condicions
de l’espai
- Història del
grup
- Lideratges
- Valors i
normes del grup
- Comportament
del grup
- Nivell
d’utilització del treball en grup
5. L’alumne
com a membre del grup
- Nivell d
participació
- Confiança
- Integració
- Valoració
personal del grup
- Rols dins el
grup
- Les relacions amb el grup dins i fora de l’aula
- Seguretat o
inseguretat
6. Actuació
del professor
- Efecte de
ñ’actuació del professor sobre el grup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada