Diari

Durant el mes de setembre, seguint amb el calendari programat, es comencen a perfilar els dos projectes, en primer lloc el diagnòstic psicopedagògic i en segon el material per la lectoescriptura. Ja en acabar el pràcticum 1 es tenia bastant clara la proposta d’intervenció dissenyada i el subjecte a qui aniria destinat el diagnòstic, però ara és l’hora de portar-ho a la pràctica i falta lligar tots els petits detalls per tal de adequar la proposta en objectius concrets i temporalitats.

Es realitza una primera reunió amb les dues professionals del centre per tal de programar horaris i conèixer la seva valoració personal i professional dels objectius i propostes dissenyades.

Ambdues intervencions es troben més associades a l’àrea pedagògica del centre, malgrat tot, la psicòloga es compromet a coordinar-se i facilitar informació  a nivell psicològic referent al subjecte, doncs es troba treballant amb ell, mitjançant sessions de petit grup per treballar les habilitats socials.

La pedagoga valora positivament el projecte tot i que pensa que els temps seran una mica justos pel volum de feina que suposa.

S’acorda posar-se en contacte amb els pares de l’infant i una propera reunió per poder aportar informacions concretes per dissenyar ambdós projectes.

En aquesta reunió, només assisteix la pedagoga, la qual ja ha contactat amb els pares del subjecte, a qui a partir d’ara anomenarem Blau, i es mostren molt predisposats a poder iniciar el diagnòstic.

La tutora em facilita nombrosa bibliografia referent a la lectoescriptura i al diagnòstic que aniré citant al llarg del blog i afegiré a una pàgina especial, doncs m’han estat de gran utilitat.

En aquesta segona reunió, que es realitza al despatx de la pedagoga, m’ensenya on té tot el material:

-Els testos que utilitza, el funcionament de la fotocopiadora, m’indica capítols del llibre de diagnòstic on s’aborden la proves a aplicar atenent a les necessitats de cada grup de d’edat i necessitats específiques, i m’exposa una mica la disponibilitat dels testos al centre, els que ella utilitza més freqüentment i els que valora més adequats per a Blau.

- També m’ensenya tot el material que ella utilitza en les reeducacions i el que es pot lligar una mica amb la lectoescriptura, per tal que li doni un cop d’ull, ordeni i faci una mica d’inventari per tal d’afegir, renovar o modificar allò que faci falta.

En aquesta reunió també es parla de Blau, de com va arribar al centre, el treball que s’ha fet amb ell i veu positiu tornar a fer un diagnòstic ara que té 8 anys, per intentar fer una programació de treball, el que seria una mica el recull de l’evolució que ha fet l’infant i els objectius que ens hem de fixar a curt i mig termini.

A partir d’aquest moment s’abordarà el diari a partir de cada subprojcete, atenent a les fases marcades en el pla de treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada