Durant el mes
de setembre, seguint amb el calendari programat, es comencen a perfilar els dos
projectes, en primer lloc el diagnòstic psicopedagògic i en segon el material
per la lectoescriptura. Ja en acabar el pràcticum 1 es tenia bastant clara la
proposta d’intervenció dissenyada i el subjecte a qui aniria destinat el
diagnòstic, però ara és l’hora de portar-ho a la pràctica i falta lligar tots
els petits detalls per tal de adequar la proposta en objectius concrets i
temporalitats.
Es realitza
una primera reunió amb les dues professionals del centre per tal de programar
horaris i conèixer la seva valoració personal i professional dels objectius i
propostes dissenyades.
Ambdues
intervencions es troben més associades a l’àrea pedagògica del centre, malgrat
tot, la psicòloga es compromet a coordinar-se i facilitar informació a nivell psicològic referent al subjecte,
doncs es troba treballant amb ell, mitjançant sessions de petit grup per
treballar les habilitats socials.
La pedagoga
valora positivament el projecte tot i que pensa que els temps seran una mica
justos pel volum de feina que suposa.
S’acorda
posar-se en contacte amb els pares de l’infant i una propera reunió per poder
aportar informacions concretes per dissenyar ambdós projectes.
En aquesta
reunió, només assisteix la pedagoga, la qual ja ha contactat amb els pares del
subjecte, a qui a partir d’ara anomenarem Blau, i es mostren molt predisposats
a poder iniciar el diagnòstic.
La tutora em
facilita nombrosa bibliografia referent a la lectoescriptura i al diagnòstic
que aniré citant al llarg del blog i afegiré a una pàgina especial, doncs m’han
estat de gran utilitat.
En aquesta
segona reunió, que es realitza al despatx de la pedagoga, m’ensenya on té tot
el material:
-Els testos
que utilitza, el funcionament de la fotocopiadora, m’indica capítols del llibre
de diagnòstic on s’aborden la proves a aplicar atenent a les necessitats de
cada grup de d’edat i necessitats específiques, i m’exposa una mica la disponibilitat
dels testos al centre, els que ella utilitza més freqüentment i els que valora
més adequats per a Blau.
- També m’ensenya
tot el material que ella utilitza en les reeducacions i el que es pot lligar una
mica amb la lectoescriptura, per tal que li doni un cop d’ull, ordeni i faci
una mica d’inventari per tal d’afegir, renovar o modificar allò que faci falta.
En aquesta
reunió també es parla de Blau, de com va arribar al centre, el treball que s’ha
fet amb ell i veu positiu tornar a fer un diagnòstic ara que té 8 anys, per
intentar fer una programació de treball, el que seria una mica el recull de l’evolució
que ha fet l’infant i els objectius que ens hem de fixar a curt i mig termini.
A partir d’aquest
moment s’abordarà el diari a partir de cada subprojcete, atenent a les fases marcades
en el pla de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada