En
una primera reunió amb la tutora de pràctiques i prenen com a base el capítol 4
: El diagnostico en los diferentes ciclos
de enseñanza del llibre: BUISÁN SERRADELL, C,
MARIN GARCIA, MªA (1987). Cómo realitzar
un diagnostico pedagógico. Barcelona. Oikos-tau S.A. Així com el material
disponible del centre de pràctiques, es realitza a grans trets una abordatge de
les proves que caldria realitzar per tal de realitzar un informe
psicopedagògic, atenent a diferents àmbits i edats:
1-Proves
a nivell cognitiu:
Wisc- 6, per a infants menors fins a 6 anys
Wisc- R, per a infants de 6 a 16 anys
Mais III, per a joves majors de 16 anys
Toni-2, test d’intel·ligència no verbal
E-fai, per a infants de 5è fins a la ESO
Mc Carthy, per a infants de 2 a 8 anys.
2-Proves d’aprenentatge:
Molt encarats a la lectoescriptura en relació a la comprensió
lectora i velocitat lectora
Amb testos com el T.A.L.E i el T.A.L.E.C ( versió en castellà i
català respectivament)
O el Prolec i el Proesc.
3-Proves d’atenció i memòria
AGL, per a alumnes a partir d’ESO
D2, per a infant a partir de 6 o 7 anys
MAI, a partir de 4t de primària
4-Proves
per la dislèxia:
REY i Stroop, classificades també dins l’atenció i la memòria però
també estretament relacionades amb la dislèxia, o com el test de Harriss, que
observa la lateralitat de l’infant o el Daltonisme que és com un test per a
tots els subjectes.
I un test específic com és el DST-J
5-Proves
a nivell emocional
Més bastats en les exploracions psicològiques, en els quals no hi
entrarem perquè són d’una vessant més psicològica, com podrien ser l’anàlisi
dels dibuixos, el pota Negra o el test de Rorschach.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada