divendres, 5 de desembre del 2014

EXPLORACIÓ PSICOPEDAGÒGICA


En una primera reunió amb la tutora de pràctiques i prenen com a base el capítol 4 : El diagnostico en los diferentes ciclos de enseñanza del llibre: BUISÁN SERRADELL, C, MARIN GARCIA, MªA (1987). Cómo realitzar un diagnostico pedagógico. Barcelona. Oikos-tau S.A. Així com el material disponible del centre de pràctiques, es realitza a grans trets una abordatge de les proves que caldria realitzar per tal de realitzar un informe psicopedagògic, atenent a diferents àmbits i edats:

1-Proves a nivell cognitiu:
Wisc- 6, per a infants menors fins a 6 anys
Wisc- R, per a infants de 6 a 16 anys
Mais III, per a joves majors de 16 anys
Toni-2, test d’intel·ligència no verbal
E-fai, per a infants de 5è fins a la ESO
Mc Carthy, per a infants de 2 a 8 anys.

2-Proves d’aprenentatge:
Molt encarats a la lectoescriptura en relació a la comprensió lectora i velocitat lectora
Amb testos com el T.A.L.E i el T.A.L.E.C ( versió en castellà i català respectivament)
O el Prolec i el Proesc.

3-Proves d’atenció i memòria
AGL, per a alumnes a partir d’ESO
D2, per a infant a partir de 6 o 7 anys
MAI, a partir de 4t de primària

4-Proves per la dislèxia:
REY i Stroop, classificades també dins l’atenció i la memòria però també estretament relacionades amb la dislèxia, o com el test de Harriss, que observa la lateralitat de l’infant o el Daltonisme que és com un test per a tots els subjectes.
I un test específic com és el DST-J

5-Proves a nivell emocional

Més bastats en les exploracions psicològiques, en els quals no hi entrarem perquè són d’una vessant més psicològica, com podrien ser l’anàlisi dels dibuixos, el pota Negra o el test de Rorschach.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada